We staan er nu een stuk beter voor bij onze klanten!

We staan er nu een stuk beter voor bij onze klanten!

Vorig jaar om deze tijd ging Ruud Goijarts, directeur van het SCD, met zijn ‘zomertour’ bij alle Drechtstedenorganisaties langs. Hij ging daar in gesprek met collega's over de opdracht en ambities van het SCD. Er is veel gebeurd in de tussentijd. Daarom hebben wij Ruud gevraagd hoe we er nu voor staan.

De directeur van het SCD is een strijdbaar maar ook tevreden man. “We staan er nu veel beter voor dan een jaar geleden. Toen hadden we nog een papieren plan. Door dit plan, de Koers, weten we wie we willen zijn voor onze klanten. Dat geldt voor onze normale dienstverlening. Maar in de coronatijd hebben we laten zien, dat we stevig staan voor onze verantwoordelijkheid en zelfs net iets meer leveren dan wat er verwacht wordt. We hebben lef getoond door met initiatieven te komen. Men weet nu dat je nog meer op ons kunt rekenen.

Toen we ons in het voorjaar aan het voorbereiden waren op een lockdown, hadden we de plannen ook in de ijskast kunnen leggen. Maar dat is nooit gebeurd. Het is heel mooi hoe iedereen zelf aan de slag gaat om klanten actief te ontzorgen. Vanuit de vraag: wat kan ik zelf doen? Wat moeten we neerzetten voor het netwerk? Wij hebben actie ondernomen vanaf dag één van de crisis. 

Zo hebben we versneld mogelijk gemaakt, dat 4.500 medewerkers van de Drechtsteden vanuit huis konden werken en met MS Teams aan de slag konden. We hebben twee crisisteams ingericht om het netwerk te ondersteunen. Tegelijk hebben we gekeken wat we vanuit de vakafdelingen nog extra toe konden voegen. Zo was crisiscommunicatie een enorm stevige extra inspanning. En we hebben de regionale crisisorganisatie voortdurend juridisch ondersteund. P&O heeft ook veel ondersteuning geleverd aan de klantorganisaties en een aantal voorstellen goed neergezet voor P&O maatregelen in de Coronaperiode. Ook zijn alle gebouwen in het netwerk aangepast volgens de anderhalvemeter-norm.

En vergeet niet: dit is allemaal naast de reguliere dienstverlening! De processen van DIV zijn allereerst voor ons netwerk van vitaal belang. Geweldig dus, dat daar alles ‘gewoon’ door gaat. De post, factureren, salarissen betalen (vergeet ik nog iets?) – op geen enkele afdeling hebben we achterstanden opgelopen! Onze prestaties worden in het netwerk echt wel gezien. Ik ben blij dat ik de waardering die ik bij de Drechtsteden-organisaties ontmoet, door kan geven aan de collega's van het SCD. Door deze samenwerking kunnen we nu zeggen: het SCD houdt ook in coronatijden Koers!"
 

Directeur Ruud Goijarts voor het SCD gebouw​​​​​​​

  • Deel op social media: